انجام کلیه امور حسابداری و مالیاتی شرکت ها و اشخاص

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

وکیل مالیاتی اتحاد حساب

بسیاری از افراد ممکن است که در یک اداره به کار پرداخته باشند یا اینکه در شرکتی در بخش مالیاتی به ایفای نقش می گذرانند، این افراد در بسیاری از مواقع از مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی می توانند کمک بگیرند.

وکیل مالیاتی به فردی گفته می شود که در دانشگاه های معتبری تحصیلات خود را در رشته های حسابداری و حسابرسی به انجام رسانده است و در مورد قوانین مالیاتی و حقوق آن اطلاعات لازم و دانش مناسبی را دارا است. این فرد به عنوان یک مشاور مالیاتی می تواند اطلاعات دقیقی از بخشنامه های مالیاتی و آیین نامه های مالیاتی در اختیار شما قرار دهد، بنابراین سازمان یا شرکتی که قصد داشته باشد مقدار کمتری مالیات را پرداخت نماید می تواند از مشاور مالیاتی کمک بگیرد.

وکیل مالیاتی اتحاد حساب

وظایف مربوط به وکیل مالیاتی

همان طور که گفته شد وکلای مالیاتی می توانند با توجه به علمی که نسبت به قوانین موجود دارند به سازمان ها در پرداخت مالیات کمک نمایند. به طور کلی وظیفه وکیل مالیاتی شامل دادرسی مالیاتی و پشتیبانی مالیاتی می شود که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

پشتیبانی مالیاتی توسط وکیل مالیاتی

وکلای مالیاتی اتحاد حساب اولین کاری که انجام می دهند این است که سازمان ها را با قوانینی که وجود دارد آشنا نمایند. کارمندانی که در قسمت های مالی و حسابداری یک شرکت مشغول به فعالیت هستند باید صورت های مالی را برای شرکت تنظیم نمایند که باید به صورت دقیق و بدون کم و کاست باشد، به صورتی که سازمان ها بتوانند کم ترین مالیات ها را پرداخت نمایند.

قراردادهایی که تنظیم می شود باید مورد بررسی قرار گیرند و نحوه پرداخت و دریافت های شرکت نیاز به بررسی های دقیق دارد  که وکلای مالیاتی می توانند با استفاده از بخشنامه هایی که برای معافیت مالیاتی وجود دارد در بخش پشتیبانی کمک بسزایی نمایند.

وکیل مالیاتی اتحاد حساب

دادرسی مالیاتی توسط وکیل مالیاتی

از دیگری وظایفی که به وکلای مالیاتی اتحاد حساب محول می شود بررسی پرونده مربوط به مالیات یک شرکت یا سازمان در اداره مالیات و حل مشکلات مربوط به مالیات می باشد. افرادی که دارای کسب و کاری هستند باید هر سال در زمانی مشخص اظهارنامه های مالیاتی خود را به اداره مالیات ارائه دهند.

گاهی اوقات ممکن است اظهار نامه هایی که به اداره مالیات تحویل داده می شود به وسیله ماموران مالیاتی رد شود و مبلغی بالاتر از فرم پر شده را برای سازمان مورد نظر در نظر بگیرند، در چنین شرایطی این سازمان ها به وکلایی نیاز دارند که بتوانند اختلافات ایجاد شده در پرونده مالیاتی خود را رفع نمایند.

در نتیجه بهترین وکیل مالیاتی را می توان برای رسیدگی به این نوع از مشکلات به کار گرفت. وکلای مالیات با در دست داشتن پرونده های مربوط به مالیات سازمان یا شرکت با توجه به تخصص و تجربه ای که کسب کرده اند در هیئت های حل اختلاف  حضور پیدا خواهند کرد و از اظهارنامه های مالیاتی که توسط ماموران مالیات رد شده است دفاع خواهند کرد و وکلای مالیاتی اتحاد حساب از برترین آنها در تهران و ایران می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلیزاده

وکیل اداره کار اتحاد حساب

کارگران یکی از مهم ترین  نقش ها را در اقتصاد کشور ایفا می کنند. این افراد زمانی که برای کاری استخدام می شوند از قوانینی برخوردار هستند، بسیاری از افراد ممکن است با این قوانین آشنایی نداشته باشند. در چنین شرایطی وکیل اداره کار می تواند به آن ها کمک نماید که از حقوق خود دفاع نمایند.

وکیل اداره کار اتحاد حساب

وکیل اداره کار از اطلاعات جامعی در مورد قوانین کار برخوردار است که می تواند اختلافات ما بین کارگر و کارفرما را حل نماید. در بسیاری از مواقع کارگر می تواند با وکیل های خبره ای مشورت نماید و در مورد مشکلاتی که ممکن است با کارفرما داشته باشد اطلاعاتی را به دست بیاورد.

در بسیاری از مواقع دیده می شود که اختلاف هایی بین کارگران و کارفرمایان پیش می آید که با مراجعه به وکیل اداره کار می توانند راه حلی را برای حل مشکلات به دست آورند. وکلای اداره کار اتحاد حساب به خوبی به قانون های مربوط به کار، تامین اجتماعی و بخشنامه ها آشنایی دارد.

 نحوه دفاع وکیل اداره کار از موکل

با توجه به قوانینی که وجود دارد می توان گفت که کارفرمایان در برابر کارگران وظایفی را دارا هستند که باید به آن ها عمل نمایند. مهم ترین آن ها بیمه کارگران است. در این شرایط اگر کارفرمایی بیمه کارگر خود را واریز نکند وکیل اداره کار می تواند وی را متخلف نشان دهد و بیمه کارگر را به صورت نقدی از وی دریافت نماید.

در بسیاری از مواقع ممکن است هنگام استخدام کارگران قوانین مربوط به کار را برای آن ها بیان نکنند و با به وجود آمدن دلایل بسیار ناچیزی کارگران را اخراج نمایند. در این شرایط وکیل اداره کار به راحتی می تواند طبق اختیاراتی که دارد از موکل خود یعنی کارگران دفاع نماید.

وکیل اداره کار اتحاد حساب

دعاوی های مربوط به کارفرمایان و کارگران

دلایل زیادی وجود دارد که باعث اختلاف بین کارگران و کارفرمایان می شود، از مهم ترین مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد مطلع نکردن کارگران از قرارداد کاری می باشد. با توجه به قرارداد  های کاری، کارگران و کارفرمایان می توانند توافق هایی را به انجام برسانند.

با در اختیار نداشتن نسخه قرارداد یا عدم تنظیم قرارداد کار، کارگران در بسیاری از موارد نمی توانند رابطه کاری خود با کارفرما را به اثبات برسانند. در نتیجه کارگران می توانند با استفاد از وکیل کار به راحتی برای این گونه اختلافات راه حل هایی را بیابند، اما لازم به ذکر است که بگوییم نباید از هزینه وکیل اداره کار چشم پوشی نمایند.

وکیل اداره کار اتحاد حساب

در بسیاری از مواقع اختلافاتی فردی و جمعی بین کارگران و کارفرمایان صورت می گیرد که در صورت ایجاد اختلافات جمعی علاوه بر وکیل اداره کار باید تشکیلات کارگری هم از حق و حقوق کارگران دفاع کند.

در مواقعی که تنها یکی از کارگران با کارفرما اختلاف پیدا می کند می توان گفت اختلاف فردی ایجاد شده،اما در صورتی که کارگران با سازمان های کارفرمایی اختلاف داشته باشند می توان گفت که اختلاف جمعی ایجاد شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلیزاده

تحریر دفاتر اتحاد حساب

تحریر دفاتر از جمله کارهای خیلی مهم هر حسابدار ثبت اطلاعات اسناد حسابداری در دفترهای قانونی و معتبر است. با توجه به قانون تجارت، حسابدار باید تمام اتفاق‌ های مالی را بعد از تأیید توسط مقام مسئول و ثبت در اسناد حسابداری، به دفترهای حسابداری مربوطه منتقل کند و کارشناسان حسابداری اتحاد حساب در این کار بسیار خبره و دقیق می باشند که در ادامه این مطلب درباره دفاتر کل و روز نامه و همینطور تحریر دفتر قانونی اتحاد حساب نیز توضیح خواهیم داد.

تحریر دفاتر اتحاد حساب

در واقع تمامی موارد درج شده در این دفاتر باید با دقت ثبت شود و هیچ گونه اشتباهی در آن ها وجود نداشته باشد. دفاتر حسابداری به طور معمول در دو دسته مختلف؛ دفاتر رسمی یا قانونی و دفاتر غیررسمی یا کمکی، طبقه بندی می شود.

دفتر روزنامه چگونه دفتری است؟

دفتر روزنامه، در واقع دفتری است که تمام معاملات و عملیات مالی موسسه؛ در آن باید به ترتیب تاریخ رخداد ثبت شود. دفتر روزنامه از ستون های منظمی برخوردار است که در آن ها؛ تاریخ، رویدادهای مالی مختلف، شماره سند حسابداری، شرح، مبلغ بدهکار و بستانکار و... درج می شود.

ویژگی های دفتر کل

دفتر کل، دفتری است که تمامی اطلاعات دفتر روزنامه، در آن ثبت می شود. حسابدارهایی که در دفتر کل مشغول به کار هستند؛ تحریر دفاتر را با دقت بالایی انجام می دهند زیرا اگر خطایی در کارشان رخ دهد، ممکن است مشکلات زیادی به وجود بیاید.

در دفتر کل برای هر حساب، صفحات مشخص و جدایی در نظر گرفته می شود و همه اقلام بدهکار و بستانکار را در صفحه مربوط به خودشان می نویسند. از این رو می توان گفت؛ دفتر کل یک دفتر مربوط به حسابدارها است که تمامی حساب های یک موسسه، به صورت تفکیک در آن ثبت می شود.

تمامی معاملات ثبت شده در دفاتر مختلف؛ باید در هر ماه یا نهایتا تا پانزدهم ماه بعد، در دفتر کل به ثبت برسد. این دفتر نیز دارای ستون های تاریخ، شماره سند، شرح، مانده، بستانکار، بدهکار و... است.

تحریر دفاتر اتحاد حساب

هزینه تحریر دفاتر قانونی

هزینه تحریر دفاتر، به طور معمول متناسب با صفحات دفتر محاسبه می شود که معمول هر صفحه، 26 ردیف است. در بیشتر مواقع، صفحات نصفه دفتر کل به صورت نیم بها محاسبه می شود. تقریبا هزینه نوشتن دفتر روزنامه؛ برای هر صفحه 9 هزار تومان و دفتر کل نیز برای هر صفحه 7 هزار و 500 است.

تحریر دفاتر اتحاد حساب

مهم ترین دلایل نگهداری دفاتر کل و روزنامه

  • نشان دهنده افزایش، کاهش و یا مانده حساب در هر وقت
  • نشان دهنده اشتباهاتی مانند ثبت دوباره اقلام بدهکار، بستانکار یا ثبت نکردن موارد لازم در معاملات
  • نشان دهنده تاریخ معامله، نام حساب بستانکار، مبلغ بدهکار و مبلغ بستانکار

 

حسابداران برای دقیق تر انجام دادن کارشان، از تحریر دفاتر بهره می گیرند و کاربران مختلف نیز می توانند در هر زمانی که خواستند؛ بدون هیچ مشکلی فقط با زدن یک کلید، دفتر کل یا دفتر روزنامه را برای خود تهیه کنند و طبق آن اطلاعات لازم را در دفاتر قانونی خود به ثبت برسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلیزاده

صفر تا صد حسابداری

با توسعه کسب و کارها و پیچیده شدن اصول مدیریت مالی و قوانین مالیاتی انجام امور حسابرسی به تنهایی توسط مدیریت مجموعه امکان پذیر نخواهد بود و به یک نیرو با دانش حسابداری نیازمی باشد. وجود چنین شرایطی موجب شده که خیلی از افراد به یادگیری حسابداری روی بیاوراند و از این طریق یک درآمد عالی داشته باشند. در ادامه بیشتر به معرفی حسابداری می پردازیم.

صفر تا صد حسابداری

حسابداری چیست؟

تعاریف مختلفی برای حسابداری وجود دارد اما به طور کلی می توان گفت که حسابداری سیستمی است که در آن فرآیندهایی مثل جمع آوری اطلاعات، طبقه بندی داده و ثبت و تهیه گزارشات انجام می شود  تا مدیران کسب و کارها با استفاده از این داده ها راحت تر بتوانند در مورد امور و اهداف خود تصمیم گیری نمایند. در حقیقت حسابداری از مهم ترین عوامل موفقیت در هر کسب و کاری محسوب می شود.

حسابدار کیست؟

حسابدار فردی است که در این رشته دانشگاهی تخصص دارد و دارای دانش و اطلاعات کاملی است و به انجام عملیات مالی برای هر نوع کسب و کاری می پردازد. یک حسابدار باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند در حرفه و کار خود موفق شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ذهنیتی منظم و دقیق
  • دارای اعتماد به نفس و روحیه درستکاری
  • با پشتکار، متمرکز و دقیق
  • علاقمند به کسب دانش های جدید و بروز

انواع حسابداری

علم حسابداری دارای شاخه های مختلفی است که هر یک از حسابداران در یک یا چند شاخه از آن فعالیت دارند. از جمله انواع حسابداری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حسابداری مالی
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری فروشگاهی
  • حسابداری حقوقی
  • حسابداری بازرگانی
  • حسابداری عمومی

صفر تا صد حسابداری

تکالیف حسابداری

فردی که به عنوان حسابدار در یک شرکت حسابرسی مشغول به فعالیت است دارای یک سری وظایف و مسئولیت ها می باشد که باید آن ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. از جمله تکالیف حسابداری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان و پرداخت مالیات متعلقه
  • ارسال لیست بیمه حقوق کارکنان و پرداخت حق بیمه
  • ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات ارزش افزوده
  • ارسال گزارشات خرید و فروش فصلی
  • ارسال اظهار نامه مالیات عملکرد

یک فرد برای آنکه بتواند یک حسابدارشود باید چه دانش و مهارت هایی داشته باشد؟

برای یادگیری صفر تا صد حسابداری و فعالیت به عنوان یک حسابدار از طریق رشته دانشگاهی و یا شرکت در دوره های حسابداری نیاز است که فرد به تمامی مواردی که در ادامه ذکر می شود تسلط داشته باشد و با دانش و آگاهی کافی به فعالیت در این زمینه شغلی بپردازد.

  • یادگیری انواع گزارشات در حسابداری
  • آشنایی با وظایف حسابدار
  • شناخت مدارک مثبته و شرایط آن
  • تجزیه و تحلیل و طبقه بندی حسابها
  • ایجاد سند حسابداری
  • تسلط بر دفاتر حسابداری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلیزاده

شرکت حسابداری اتحاد حساب

اگر می خواهید تجارت موفقی داشته باشید؛ باید بدانید که مدیریت هزینه ها و حسابداری، از جمله حیاتی ترین و مهم ترین اموری است که هرگز نباید از آن غافل شوید. اگر به دنبال یک شرکت حسابداری در تهران هستید؛ اتحاد حساب بهترین گزینه برای شما است.

شرکت حسابداری اتحاد حساب، با به کارگیری افراد متخصص و کارکشته در زمینه حسابداری، بهترین و سریع ترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه می کند.

چرا باید از شرکت حسابداری کمک بگیریم؟

شرکت حسابداری اتحاد حساب

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اصلا چرا باید به شرکت حسابداری مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره مند شویم؟

در پاسخ باید چنین گفت که از آنجا که فعالیت و هدف اصلی این شرکت ها در زمینه امور مالیاتی و حسابداری است؛ این خدمات را به صورت تخصصی انجام می دهند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورند.

شایان ذکر است که کارکنان یک شرکت حسابداری، پرونده های مالیاتی بسیار زیادی را حل کرده اند و از این رو، با قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری به خوبی آشنا بوده و در نتیجه امور مالیاتی شما را به سادگی انجام داده و از این بابت هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

همچنین شرکت های حسابداری با بهره گیری از افراد متخصص و باتجربه، امکان بروز خطای مالیاتی و اشتباهات حسابداری را که به دلیل عدم تخصص و مهارت کافی صورت می گیرند را تا حد قابل توجهی کاهش داده و عملکرد مالیاتی شرکت ها را بهبود می بخشد.

به همین خاطر است که بسیاری از موسسه ها و سازمان ها، شرکت های حسابداری را انتخاب می کنند تا امور مالیاتی و حسابداری خود را به دست آنها بسپارند. به این ترتیب مالیات آنها به طور چشمگیری کاهش یافته و مرتکب جرائم مالیاتی که به دلیل عدم آگاهی و شناخت از قوانین مالیاتی رخ می دهند نیز نخواهند شد.

لازم به ذکر است که مراجعه به شرکت های حسابداری، هزینه های اداری مرتبط با استخدام مدیر مالی و حسابدار را نیز که مبالغ سنگینی را بر دوش برخی از شرکت ها می اندازد؛ کاهش خواهد داد.

یک شرکت حسابداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

باید بدانید که شرکت حسابداری، یک ساختار نیرو محور است. به این معنا که تنها در صورتی می تواند خدمات خوب و باکیفیتی را ارائه دهد که از کارکنان متخصص و باتجربه ای در عرصه حسابداری و امور مالیاتی برخوردار باشد.

البته باید در نظر داشت که یک مدیر مجرب و خوشنام نیز به شرکت حسابداری اعتبار شایانی می بخشد و موجب می شود تا کارفرمایان بتوانند به آنها اعتماد کنند و امور مالی خود را با خاطری آسوده به این شرکت ها بسپارند.

در صورتی که می خواهید از خدمات یک شرکت حسابداری در تهران بهره مند شوید، می توانید از نیروی کار حرفه ای و مجرب اتحاد حساب کمک بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلیزاده

مشاور مالیاتی اتحاد حساب

 

هر کسب و کار و سازمانی برای اینکه بتواند درآمد و سود شرکت خود را افزایش دهد به یک مشاور مالیاتی نیاز دارد. حال لازم است بگوییم که مشاور مالیاتی بررسی هایی را به انجام می رساند که طبق آن هزینه ها را کاهش و سود را افزایش می دهد.

زمانی که مشاوران مالیاتی درصدد به حداکثر رساندن سود هستند سهامداران شرکت می توانند به ثروت قابل توجهی دست پیدا کنند، بنابراین زمانی که یک مشاور مالیاتی را برای خود استخدام کنید باید نهایت دقت را داشته باشید.

وظایف مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی با توجه به محلی که در آن به ایفای نقش می پردازد دارای وظایف مختلفی است. مشاوران مالیاتی باید بتوانند مسیر درستی را برای به انجام رساندن مسائل مالی شرکت در اختیار مدیران قرار دهند، از طرفی هم به تنظیم گزارش های مالی شرکت می پردازند که باید کاملا دقیق و بدون عیب و نقص باشد، چرا که این گزارش ها در اختیار مدیران ارشد شرکت ها قرار خواهد گرفت.

مشاور مالیاتی در مسائل مالی شرکت ها حق نظارت دارد و باید قانونی بودن گزارش ها و صورت های مالی را تایید نماید  و روی کار کارمندانی که گزارش های مالی را ارائه می دهند، نظارت دارد. مدیران شرکت برای اینکه تصمیمات درستی را برای سود آوری شرکت اتخاذ نمایند از مشاوران مالیاتی کمک خواهند گرفت.

تفاوت وظایف مشاور مالیاتی با حسابدار شرکت

هر شرکتی برای اینکه بتواند امور مالی خود را به انجام برساند به یک حسابدار نیاز دارد. در مورد وطایف حسابدار لازم به ذکر است بگوییم که یک حسابدار تنها صورت های مالی را به ثبت می رساند و حقوق و دستمزد کارمندان را پرداخت خواهد کرد، اما بر روی هزینه ها و درآمد های شرکت هیچ گونه نظارتی ندارد، بنابراین این مشارو مالیاتی می باشد که می تواند امور مالی شرکت را به خوبی اداره نماید.

مهارت های لازم یک مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی برای اینکه بتواند در کار خود موفق باشد باید مهارت های لازم را بری ایفای نقش خود به دست آورده باشد. این مشاوران باید اطلاعات حقوقی بالایی در مورد امور مالیاتی در اختیار داشته باشند. مشاور مالیاتی می تواند با وارد شدن به یک شرکت در مورد نحوه بازاریابی پیشنهادهایی را به مدیران ارائه دهد، چرا که ممکن است بعضی از شرکت ها از تبلیغایت استفاده نمایند که برای شرکت منفعتی نداشته باشد.

کسی که به عنوان مشاور مالیات در یک شرکت شروع به کار می کند باید قدرت ارتباط بالایی داشته باشد و روابط عمومی خود را تقویت نماید، چراکه باید بتواند نحوه شروع فعالیت مالی را برای کارمندان شرکت توضیح دهد.

مشاوران مالیاتی که دارای تخصص بیشتری هستند معمولا از دستمزد بسیار بالاتری برخوردار هستند. به این معنا زمانی که مشاوران بتوانند در سودآوری یک شرکت کمک شایانی نمایند و سرمایه گذاری های پر سودی را برای شرکت رقم بزنند قادر خواهند بود که درخواست دستمزد بیشتری را نمایند. با توجه به وظایفی که انجام می گیرد، دستمزد مشاور مالیاتی را تعیین خواهند کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مرتضی کریمی